#Post Title #Post Title #Post Title

Budapesti hullámvasút


Megírtam az előző blogbejegyzésem és elégedetten hátradőltem. Egy egész percig is talán élveztem az idillt, amikor rájöttem, hogy Bende fiam nyöszörög az ágyában. Odamentem és végigsimítottam rajta. Lázas volt. Nagyon. És az idillnek ezzel vége is lett.

Sajnos most már hivatalos tényként kell elfogadnom: amint apa eltűnik Bende életéből ő azonnal belebetegszik ebbe a hiányba. Nincs mit szépíteni, nagy a szerelem. Én ezt nem pótolhatom soha, semmiképp. Soha nem gondoltam volna, hogy apa elutazása kapcsán valódi hiánybetegség alakulhat ki, de el kell ismernem, lassan ez már törvényszerű a mi életünkben. Apa megy - betegség jön.
A következő napokat hullámvasútszerű utazással töltöttük. Pokoli aggodalmak és nagy örömködések közepette. Számolgattam az órákat, hogy betartsam a nyolcat két lázcsillapító adása között. Persze a hatás csak hat órán át tart. Az utolsó két óra mindig pokoli nehéz volt, mert a láz mindent legyőz. Ilyenkor csak feküdt rajtam nyöszörögve, szinte beleszédültem, olyan erővel szívta el az energiáimat. Aztán mikor megkapta a gyógyszert, akkor fél óra múlva mint a főnix, poraiból feléledve jókedvű lett, kacagott, rohangált és szétszedte a lakást. És persze kiabálta, hogy menjünk! Tehát olyankor mentünk. Voltak ugyan némi kétségeim, hogy okos dolog-e sétálni indulni egy beteg gyerekkel, de ez hamar elmúlt. Esélyem se volt rá, hogy ágyban, ölben, nyugton maradjon és ebben nem segített se a tévé, se más gyerekbambító csodák. Ha jól van, akkor menni kell és kész, nincs kivétel. Igy hát mentünk. Főleg könyvesboltba, ami a világ legcsodásabb helye legkisebb gyermekem számára is, és ennek nagyon örülök. Igaz, nem azt szereti, amit a lányok. (Jó, tudom, ez nem olyan meglepő.) A mondókákat unja, az állatok nem érdeklik - ám aminek kereke van, az már izgalmas, és most felfedeztünk egy könyvsorozatot, ami különféle járműveket és hozzájuk kapcsolódó foglalkozásokat mutat be. Vettünk is kukásat, repülőtereset, vonatosat és tűzoltósat. Ezerszer kellett már elmesélni, de ha nem ülök mellé, akkor is folyamatosan a kezében van.
(Amúgy van belőle állatos, cirkuszos és ezerféle más is, de Bendét csak és kizárólag a járművesek érdeklik, hiába ajánlgatom neki a többit, csak fitymáló tekintettel néz rám cserébe, hogy is gondolom...)
Persze azért nincs jól, figyelni kell rá, mikor esik az energiaszintje, és olyankor sietni haza. (Mivel a belvárosban laknak anyuék, ez szerencsére nem nagy kihívás.) De kihagytuk a bábszínházat, ahová már jegyünk volt, és áldom a sorsot, hogy nem sikerült a cirkuszba online jegyet foglalni, mert az a pénz is csak veszett volna.
Persze, ha őszinte akarok lenni, nem biztos, hogy Bende egészségesen is jobban élvezte volna ezeket, mint amikor felültünk a Combinora, és átmentünk a Dunán. Vagy amikor néztük a trolikat és a metrót. Hiába no, Spanyolországban vidéken lakunk, ott nincs ennyi izgalmas négykerekű. Amikor meglátta a megállóban, hogy közeleg valami, ugrált, mint a nikkelbolha és ragyogott az arca az extázistól. Én ugyan fel nem foghatom, hogy mi ezekben az olyan nagyon izgalmas látvány - de el kell ismernem, a férjem számára is évekig rejtély volt, hogy mi a jó abban, hogy különböző ruhákba öltöztetjük a babákat.
Alkalmazkodom persze a fiúsanyuka szerephez, egyre jobban. Erre akkor jöttem rá, mikor valamelyik nap megnéztem, hogy milyen appok vannak a telefonomon. Hát kérem főleg autós. A kedvenc, amikor alkatrészekből kell autót kirakni, és persze a szirénás, ahol különböző dudahangokat mutatnak be. Én ugyan eddig nem tudtam, nyilván mert soha nem is érdekelt, de már tisztában vagyok vele, hogy más szirénahangja van a mentőknek, a tűzoltóknak, a rendőrségnek - akkor döbbentem meg igazán, amikor kiderült, az én fiam már hangról beazonosítja ezeket. (Ezeken kívül még ezerféle dudahang is van...) De a legsokkolóbb számomra, hogy van fegyveres app is, ahol a különböző pisztolyok, puskák és gépfegyverek külsejét, hangját, torkolattüzét mutatják be. Bende ezt is imádja.
De igazán azt tartom menőnek, hogy a logikai játékok is hosszan lefoglalják. Hol van már a tavalyi Memory korszak - most a Sticky Blocks és a Jewel Miner a kedvence. Szerintem egyik sem hároméves színvonal - de ő kifejezetten élvezettel múlatja ezekkel az időt. Meg persze azt is, hogy most azért többször szabad ezekkel játszania, mint otthon, hiszen egy szülő van csak vele, tesó nincs és a felnőttek azért mindenhol jobban pártolják, hogy a gyerek csendben elfoglalja magát, semmint azt, hogy ordítozva le-fel rohangáljon. (Az alattunk lakó néni még nem jelentkezett, de gyakran félünk tőle, miután tavaly börtönnel fenyegette meg a gyereket (!) ha sokat hangoskodik. Ez az egyik oka annak, hogy inkább elviszem, ha futkorászni támad kedve. Mert ugyan én tojok az anyámék alatt lakóra, de ők itt maradnak és nem kell nekik a balhé.)
Persze Bende betegsége miatt anyukám hazalátogatása sem olyan volt, mnt ahogyan elterveztük, de végül is szavam se lehet, hiszem alapvetően anyu betegsége se volt "betervezve." Örüljünk annak, ami adatott. És minden nehézség ellenére ők ketten azért tudtak beszélgetni, játszani és volt sok olyan pillanat, ami megmelengette a szívem, de a legkedvesebb, amikor Bende séta közben közölte, hogy "szeretem az anyukádat". Hullámvasút, mondom én. Le és fel, naponta sokszor.

5 Responses so far.

  1. Christine says:

    Jobbulást nektek!

  2. Ditke says:

    Jobbulást mindenkinek!
    Az újabb költözködéshez pedig sok erőt kívánok. Nem irigyellek, de ti érzitek, hol a legjobb nektek.

  3. Unknown says:

    Szia!
    Néha olvasom a blogodat és most belefutottam ebbe a bejegyzésbe és ha megengeded, nővérként szeretnék tanácsot adni. Ha ennyire jól hat a lázcsillapító a fiadra, akkor nem kell várni a nyolc óra leteltét. Vegyél többfélét belőlük (pl. Algopyrin, Panadol, Nurofen) és akkor kombinálhatod őket. Ha máskor adod be, máskor telik le a nyolc órája mindegyiknek, a hatóanyaguk pedig teljesen más, úgyhogy nem kell attól félni, hogy túladagolod valamelyiket. remélem, gyorsan gyógyultok! :)
    Lizzy

  4. Xx says:

    jobbulást! :)

  5. Marcsi, kaptál tőlem cuki bloggerdíjat:)

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...