#Post Title #Post Title #Post Title

UFO Córdobában


A córdobai nagymecsetben lőttem ezt a fotót. Az egyik falon volt, egy elég árnyékos, homályos sarokban (ezért homályos kicsit a kép,  ha vakuztam, akkor meg becsillant.) Elnézve ezt, nem csodálom, hogy Erich von Däniken mindenhol UFO-kra gyanakszik. Ez a kalapszerűség a tetején nem pont olyan ez, mint egy repülő csészealj, amiből vezetékek nyúlnak ki (bányászati céllal????) és lejjebb valami nagy robbanás? Én hiába kerestem rá a neten, sehol nem találtam róla semmiféle információt. Szóval ha valakinek van ötlete arra nézve, mit is ábrázol valójában ez a faragás, akkor ossza meg már velem!!!!
A lenti képen látszik a teljes faragás, és az is, hogy valószínűleg egy sírkő lehetett, amit később hoztak ide (ki tudja honnan, mikor készült) és valamiféle címer is látszik rajta. Minden kulcs és utalás ennek ellenére ez számomra teljes rejtély, és nagyon hálás lennék, ha valaki, aki nálam okosabb és járatosabb a spanyol ikonográfiában, címertanban fényt derítene rá.





És láss csodát - a rejtély megoldva. A képen ugyanis egy bíborosi kalap látható. És a tetején látható két "szarvacska" valójában két szárny. A titokzatos csövek pedig díszes zsinórok, amelyeken pomponok lógnak. Íme ilyen lerajzolva:


És fotón:

Sok-sok köszönet Mihala Jutkának! :-)

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...